top of page

מוקד הפניות של ארגון בזכות

אם זכויותיכם או זכויות יקיריכם נפגעו בשל מוגבלות, אתם מוזמנים לפנות למוקד הפניות שלנו.

דרכי הפנייה אלינו:

בטלפון: 02-6521308 | בווטסאפ: 054-8213414 | בדוא"ל: mail@bizchut.org.il

השאירו הודעה ברורה עם שם ומספר טלפון זמין למענה, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.


שימו לב!
 

ניתן לפנות למוקד גם דרך הטופס הבא:

ההודעה נשלחה בהצלחה!

אלה הנושאים בהם נוכל לסייע לכם:

  1. דיור בקהילה
    ארגון בזכות מאמין בזכותו של כל אדם, עם כל סוג של מוגבלות, לחיים מלאים ואוטונומיים בקהילה. ארגון בזכות מתנגד לכל צורת מגורים סגרגטיבית, כמו מוסדות או הוסטלים.
    נשמח לסייע לכם במימוש הזכות לחיים עצמאיים בקהילה, תוך קבלת הסיוע והתמיכה הנדרשים במסגרת סל סיוע אישי, או במסגרת דיור בקהילה, וכן בהליכים בפני ועדות שיקום, אבחון וערר, במקרים של התנגדות שכנים, במקרים של התעללות במסגרות דיור או הפרת זכויות בבתי חולים פסיכיאטריים, ובנושאים של דיור ציבורי.

     

  2. חינוך
    ארגון בזכות מאמין בזכותו/ה של כל ילד/ה ללמוד בגן או בבית ספר רגילים, קרובים למקום מגוריו/ה.
    נשמח לסייע לכם במימוש הזכות ללמוד במערכת החינוך הרגילה, בהליכים בפני ועדות זכאות ואיפיון וועדות השגה, בקשיים בהסעות, במימוש הזכות לשירותי סייעות, משלבות או טיפולים פרא-רפואיים, אם בית הספר או הגן אינם נגישים, ובכל הפרת זכויות במתן זכאות לשירותי חינוך מיוחדים.

     

  3. תעסוקה לאנשים עם מוגבלות מורכבת 
    ארגון בזכות מאמין בזכותו של כל אדם לתעסוקה במסגרת הכי פחות מגבילה בקהילה.
    ארגון בזכות מסייע לאנשים עם אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, נפשית או פיסית מורכבת במקרים הבאים: הרשות אינה מספקת שירותי תעסוקה, אי קבלת ליווי תעסוקתי לפי חוק שיקום נכי נפש בקהילה, פגיעה בזכויותיהם של משתקמים ועובדים עם מוגבלות על-ידי ספקי השירות בתעסוקה נתמכת ומוגנת ובמרכזי יום טיפוליים ועוד.

     

  4. אוטונומיה אישית וחלופות לאפוטרופסות 
    ארגון בזכות מאמין בזכותו של כל אדם לקבל החלטות הנוגעות לחייו. בהתאם, הארגון קידם את החקיקה שמעגנת מודל של 'קבלת החלטות נתמכת' במקום אפוטרופסות, וקובעת שיש לתת עדיפות לחלופות שמגבילות כמה שפחות את האוטונומיה של האדם ומאפשרות לו לקבל בעצמו החלטות על חייו, ללא מינוי אפוטרופוס.
    נשמח לסייע לכם בהדרכה למימוש הזכות לקבלת החלטות נתמכת, במתן מידע לגבי חלופות אפשריות נוספות למינוי אפוטרופוס, ובמתן מידע לגבי הגורמים אליהם ניתן לפנות במקרה של תלונה על האפוטרופוס. 
     

  5. הזכות לטיפול נפשי בקהילה 
    ארגון בזכות קידם את הרפורמה בבריאות הנפש, במסגרתה נקבע כי קופות החולים אחראיות למתן  טיפול נפשי.נשמח לסייע לכם בכל קושי מול קופת החולים במימוש הזכות לטיפול נפשי, ובפרט במקרים של מחסור בשירותי בריאות נפש נגישים ותורי המתנה ארוכים לטיפול. 
     

  6. הפליה מחמת מוגבלות זכותו של כל אדם לשוויון. 
    מוזמנים לפנות אלינו אם אתם או יקיריכם הופליתם בגלל מוגבלות, למשל: בטיפול רפואי, במתן שירות או בכניסה למקום ציבורי, בקבלה לחוגים או לפעילויות חברתיות הממומנות על-ידי גוף ציבורי ועוד.
     

  7. ועדות שיקום, אבחון, השמה, ערר
    אנשים עם מוגבלות נדרשים לעבור ועדות שונות כדי לקבל את זכויותיהם, בעיקר בתחומי החינוך, הדיור והתעסוקה. פנו אלינו אם נתקלתם בקשיים בהליכים בפני הוועדות, למשל: הוועדה לא הזמינה אתכם לדיון, לא הקשיבה לקולכם, לא קיבלתם פרוטוקול, לא אפשרו לכם להגיש ערר ועוד.
     

  8. נגישות הליכים משפטיים
    הליכי חקירה במשטרה ומתן עדות בבית משפט מורכבים וקשים לכל אדם. עבור אנשים עם מוגבלות, בעיקר אנשים עם אוטיזם ועם מוגבלות שכלית ונפשית, הליכים אלה קשים במיוחד בשל חוסר הנגישות שלהם. ארגון בזכות קידם חקיקה שדורשת שאנשים עם מוגבלות יוכלו, במצבים מסויימים, להיחקר על ידי חוקר מיוחד במקום על-ידי שוטר, וכן לקבל התאמות בבית המשפט. ארגון בזכות הכשיר מתנדבים שמלווים אנשים עם מוגבלות בהליכים אלה ("מנגישי צדק") ומסייעים להם לקבל את ההתאמות הנדרשות. 
    נשמח לסייע לכם במימוש הזכות להיחקר על ידי חוקר מיוחד (לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית או אוטיזם), בהמלצות להתאמות בהליך המשפטי, ובמקרים מתאימים – בליווי להליך במשטרה ובבית המשפט ובמתן חוות דעת על ההתאמות הנדרשות.
     

  9. נגישות 
    ארגון בזכות יזם וקידם את פרק הנגישות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שקובע כי כל מקום ציבורי וכל שירות ציבורי חייבים להיות נגישים לאנשים עם כל סוגי המוגבלויות.
    נשמח לתת לכם מידע על זכויותיכם לפי פרק זה. כמעט ואיננו מייצגים בפני ערכאות משפטיות בנושא זה. לייצוג משפטי, מוזמנים לפנות לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.
     

  10. פרטיות
    זכותם לפרטיות של אנשים וילדים עם מוגבלות נפגעת יותר מאשר אנשים אחרים. כשאדם עם מוגבלות נדרש לחשוף את פרטיו האישיים, גילוי דבר המוגבלות מוביל לעיתים קרובות לאפליה.
    מוזמנים לפנות אלינו אם נדרשתם לחשוף מידע רפואי בקבלה לעבודה, ללימודים או לחוגים וכן הלאה.

 

לצערנו, לא נוכל לסייע בנושאים הבאים:

  1. קשיים הנוגעים לקצבאות ולוועדות המוסד לביטוח לאומי. לסיוע בענייני הביטוח הלאומי, אפשר לפנות לגורמים הבאים: 
    * מרכז יד מכוונת – ייעוץ והכנה לוועדות הרפואיות 
    * האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים מסייע בין היתר בהגשת עררים על החלטות הוועדות הרפואיות של המוסד * לביטוח הלאומי ובתביעות נגד המוסד התנהלות בבית הדין לעבודה. ניתן לפנות לסניף הקרוב אליכם.
     

  2. הוצאה לפועל. לסיוע בהליכי הוצאה לפועל, אפשר לפנות לגורמים הבאים:
    * האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים. ניתן לפנות לסניף הקרוב אליכם
    * שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח
    * הל"ב – התנועה למלחמה בעוני
    * מספר קליניקות משפטיות מעניקות סיוע בענייני הוצאה לפועל, למשל קליניקת הוצאה לפועל במכללה למינהל והקליניקה לסיוע בהליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל בקריה האקדמית אונו.
     

  3. זכויות, הנחות, הטבות המגיעות לאנשים עם מוגבלות
    אנו ממליצים לפנות לאתר "כל זכות" כדי להכיר את הזכאויות המגיעות לכם.
     

  4. מציאת מקום עבודה לאנשים עם מוגבלות
    אנו ממליצים להיעזר באתר של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד הכלכלה כדי לקרוא על מיזמים בנושא זה, הן של הממשלה והן של חברה אזרחית.
     

  5. פניות שאינן נוגעות למוגבלות 
    אנו מסייעים רק במקרים של הפרת זכויות על רקע מוגבלות. אם נפגעתם, אך הפגיעה אינה קשורה למוגבלות – לצערנו, לא נוכל לסייע.

bottom of page